środa, 25 stycznia 2017

Dlaczego piłka nożna działa jak magnes?

Olek na turnieju Deichmann 2016
Ten wpis rozpocznę od słów mojego kolegi: pokaż mi podwórko, na którym dzieci z własnej woli grają w piłkę ręczną. Zaryzykuję, że raczej nie ma takich podwórek. Od gór do morza, jak Polska długa i szeroka, wszyscy grają w piłkę nożną. Łącznie z nami ;)

Co tak elektryzuje w piłce? Dlaczego traktujemy ją jako jeden z najważniejszych sportów narodowych, a może nawet najważniejszy? Postanowiłem napisać w kilku punktach, za co kochamy z rodzinką futbol.

Po pierwsze emocje


Ile razy zdarzyło się wam krzyczeć do telewizora, albo na meczu na żywo? Ile łez popłynęło ze wzruszenia lub po straconej bramce w polskich domach, z powodu piłki? Futbol to sport przepełniony emocjami, zarówno wśród bezpośrednich uczestników - piłkarzy, trenerów itd., jak i wśród odbiorców, czyli kibiców, no i oczywiście nas rodziców. Pamiętacie gol Roberta LewanGOALskiego w meczu z Portugalią, podczas EURO 2016? Nigdy jeszcze nie widziałem takiej reakcji na zdobytą bramkę, w wykonaniu mojego młodego. Byłem w szoku. 

Olek po strzelonej bramce w turnieju Deichmann 2016
Piłkarskie emocje towarzyszą nam również, kiedy na boisko wychodzą nasze pociechy. To są chwile nie do opisania. Przyznam się wam, że nigdy wcześniej czegoś takiego nie przeżyłem. Podczas zeszłorocznej edycji "Deichmanna", Olek w jednym z meczy strzelił hattricka. Wierzcie lub nie, ale nawet nie wiem kiedy popłynęły mi łzy ze wzruszenie. Oto mój mały synek, walczy na boisku jak lew i cała praca jaką do tej pory włożył w treningi przynosi efekty. W takich chwilach wkraczamy na inny level emocji, tylko rodzic to zrozumie, no może jeszcze dziadek ;) 

Może Cię także zainteresuje --->  Dlaczego warto trenować piłkę? < ---

Młody Okoń też się wzrusza :) Pamiętam, jak podczas "Deichmanna" strzelił bramkę z rogala, która (chyba / już nie pamiętam) dała jego drużynie zwycięstwo. Myślałem, że coś mu się stało, bo biegł przez boisko i miał łzy w oczach, ale nie, to było coś więcej, to były piłkarskie emocje :) Dla mnie znaczyło to tyle, że wkłada serce w to co robi.

Piłka to przyjaźnie na całe życie


Obojętnie czy gramy z ziomkami pod blokiem, czy z kolegami w drużynie, wspólne chwile na boisku zostaną z nami na całe życie. Do dziś pamiętam jak jako ośmiolatek trafiłem przypadkowo w głowę swojego młodszego kolegę, cały czas mam jego minę przed oczami. Mam nadzieję, że już mi wybaczył :P

W piłkę grać może każdy


Kochamy piłkę za jej dostępność, praktycznie dla wszystkich. Obojętnie czy jesteś "następcą Ronaldo" ;) czy normalnym "Jankiem Kowalskim", bierzesz piłkę pod pachę i śmigasz na orlika w podskokach. Jak tylko zrobi się cieplej to boiska i lokalne place do gry są u nas dosłownie oblegane. Tata z synem, dziadek z wnuczką, chłopaki z lokalnego klubu, wieczorowa ekipa z korporacji, grają wszyscy! :) Duże miasta, dziesiątki nowych akademii piłkarskich, nawet malutkie wioski mają swoje boiska. To jest właśnie piękne, piłka wyciąga nas z domu na świeże powietrze. 

Przeczytaj także: ---> Dlaczego warto słuchać trenera? < ---

Chcesz więcej? Proszę bardzo! Zapisujesz się do klubu lub jakiejś szkółki i masz więcej, możesz grać w turniejach, ligach, jeśli masz wystarczająco dużo zapału i szczęścia, to może nawet spełnisz swoje marzenia i zagrasz kiedyś w piłce seniorskiej na jakimś poziomie rozgrywek.

Piłkarze - idole działają jak magnes


Każdy z nas ma ulubionych piłkarzy, patrzymy na nich jak na bohaterów. Zdecydowanie mają kluczowe znaczenie w postrzeganiu piłki na świecie i oczywiście w Polsce. Znacie kogoś kto nie lubi Roberta Lewandowskiego, albo Kuby Błaszczykowskiego? Na ich temat powstają dziesiątki filmików na Youtube i to oddolnie, nie takich zlecanych przez kogoś. Topowi piłkarze fascynują i inspirują. Mój młodszy syn nie do końca wie kto to jest Lewandowski, ale jak bawi się piłką to mówi, że jest właśnie Robertem. Ostatnio dostał od mojego kolegi strój LR, a ma dopiero trzy lata :) Podczas Euro 2016, zażyczył sobie nawet fryzurę na "LeDandowskiego". 

Ulubiony moment każdego młodego piłkarza na "Deichmannie", podanie nazwiska po strzelonej bramce
Ciężko to nie wspomnieć o absolutnej światowej czołówce. Miliony patrzą na Ronaldo i Messiego. Co robią, w jakich butach grają, co jedzą, jak trenują. Piłkarze magnetyzują miliony ludzi na całym świecie. Czy to w Afryce, czy w Chinach, czy Europie.

Dramaturgia i momenty zaskoczenia


Jestem ciekawy, czy ktoś kiedyś sprawdzał ile osób dostało zawału podczas oglądania piłki nożnej. Sam nie raz prawie dostałem :P Za to kochamy właśnie futbol i ogólnie sport. Ile razy byliśmy świadkami mrożących krew w żyłach wydarzeń podczas karnych, albo kiedy drużyna teoretycznie skazana na porażkę wychodziła z meczu jako bohater narodowy? Lubimy to, że nigdy do końca nie wiemy co się wydarzy. Oczywiście są faworyci, kluby za dziesiątki milionów Euro, piłkarze z kontraktami wartości całej naszej Ekstraklasy itd., ale piękno piłki polega na tym, że jest nieprzewidywalna.

Piłka nożna to nasze życie


Przyznam wam szczerze, że piłka nożna pojawiała się w moim życiu i znikała. Za dziecka spędziłem mnóstwo godzin grając na podwórku, bywałem też na meczach w moim mieście, ale nigdy jakoś specjalnie nie żyłem tym sportem. 

 Zobacz więcej moich wpisów tutaj --- > SPIS TREŚCI < ---

Jak pokochałem piłkę? Kiedy mój syn zaczął trenować i poznawałem granie praktycznie od zera. Piłka nożna wzmocniła nasze więzi. Nawet jazda samochodem na trening to okazja, żeby sobie spokojnie pogadać i pobyć razem. Granie na orliku to naturalne zrobienie "czegoś" z dziećmi. Nie muszę na siłę wymyślać co by tu porobić z młodymi, żeby nie siedziały na tablecie. My po prostu idziemy sobie pograć w piłkę. Pokochałem ten sport za emocje, wzruszenia i możliwość obserwowania jak mój syn spełnia marzenia.

Zapraszam do komentowania, wierzcie mi, że to bardzo motywuje do działania, jeśli widzi się reakcję na to co się robi :) Miłego czytania!


[ŁO, tata piłkarza]
  1. Moje życie też odmieniła piłka. Pozdro dla autora fajny blog.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i zapraszam do odwiedzania :)

      Usuń
  2. Najlepsze chwile w moim życiu związane są z piłką i nic tego nie zmieni.

    OdpowiedzUsuń
  3. moja rodzina szaleje na meczach :D:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasza także, szczególnie na tych z reprezentacją w roli głównej :)

      Usuń

Wpisz szukane słowo i wciśnij Enter