sobota, 25 listopada 2017

Zróbmy coś dobrego, czyli o dwóch wilkach

Do napisania tego tekstu skłoniła mnie pewna sytuacja, taka zwykła, codzienna. To blog piłkarski, ale wszyscy wiemy, że piłka noża jest czymś więcej. Sportowe wychowanie, to także w pewnym sensie przygotowanie do życia, kształtowanie charakteru itd., dlatego mam nadzieję, że nie pogniewacie się za chwilowe odejście od głównego tematu strony. Przenieśmy się na chwilę do świata walczących wilków.

Kilka dni temu, moja żona przeglądając ogłoszenia w necie natrafiła na osobę, która szukała czegoś, co nam akurat zalegało w piwnicy. Zapytała, czy możemy  podrzucić ten przedmiot pod wskazany adres. W pierwszej chwili, przyznaję z ubolewaniem, odezwał się we mnie typowy czarny wilk - jak to? Przy naszym totalnym braku czasu, mam jeszcze komuś coś zawozić? Na szczęście szybko pojawił się biały, który szepnął: - Łukasz, co ci szkodzi, podrzućmy to w drodze do domu, po pracy. Postanowiłem zrobić komuś niespodziankę i przekazać tę rzecz bezpłatnie. Tak zrobiliśmy, bo biały wilk już wielokrotnie w moim życiu dobrze mi doradził.

Po dostarczeniu przedmiotu do przemiłej osoby, ucieszyłem się, że posłuchałem głosu białego wilka. Kiedy siedzimy sobie wygodnie w ciepłych domach i marudzimy, że czegoś nam brakuje, gdzieś tam za oknem są ludzie, którzy naprawdę mają ciężko. W związku z tym mam do moich Szanownych Czytelników małą prośbę.

ZAPRASZAM DO NOWEGO DZIAŁU - PORADNIK

Postarajmy się zrobić coś dobrego w grudniu. Może to być nawet maleńka rzecz. Często jesteśmy zagubieni w codziennym życiu w gąszczu treningów, sparingów i innych wydarzeń, brakuje czasu na refleksję. Jestem przekonany, że Czytelnicy Taty Piłkarza, to ludzie o wyjątkowych, sportowych sercach, dlatego zachęcam Was, do zrobienia czegoś fajnego w grudniu, tak spontanicznie. Możliwości jest ogrom, chociażby udział w Szlachetnej Paczce. Może dzięki temu na czyjejś twarzy pojawi się uśmiech.

P.s. przytoczone wilki pochodzą z krążącego po sieci indiańskiego przysłowia:

W każdym z nas walczą dwa wilki. Jeden jest zły, to gniew, zazdrość, chciwość, pretensja, kłamstwo, pogarda i ego. Drugi jest dobry, to radość, pokój, miłość, nadzieja, pokora, uprzejmość, empatia i prawda. Który wilk wygra? Ten, którego karmisz.

[ŁO, tata piłkarza], fot. bodsa, Pixabay

Prześlij komentarz

Wpisz szukane słowo i wciśnij Enter